هیدروسیکلون در سیستم کنترل مرکزی

 

 

هیدروسیکلون hydrocyclone

دستگاهی است جهت جداسازی ذرات شن و ماسه و بزرگتر از آن ، که وزن مخصوصشان بیشتر از آب باشد . بنابراین هرگاه آب ورودی بصورت مستقیم از رودخانه یا چاه های ریزشی باشد استفاده از هیدروسیکلون الزامی میباشد.

مکانیزم هیدروسیلکونها یا شنگیرهای هیدرولیکی

در ابتدا آب خام ورودی به هیدروسیلکون جریان خطی داشته و با برخورد به بدنه دوار (قسمت بالای سیلکون) حرکت آب دورانی میگردد و به صورت مارپیچی در می آید. در این قسمت با برخورد ذرات به بدنه قیفی شکل هیدروسلکون تحت نیروی گریز از مرکز و نیروی جاذبه  زمین ذرات به قسمت پایین هیدروسیلکون بعنی انباره آن هدایت شده و از آب خام جدا میگردند. هیدروسیلکونهای گروه مهندسی آبین توانائی جداسازی تمام ذرات شن و ماسه (که دانسیته آنها از دانسیته آب بالاتر میباشند)را از آب خام دارا میباشد.

مزایای هیدروسیلکونهای گروه مهندسی آبین

- با جداسازی ذرات شن و ماسه از آبهای زیرزمینی و سطحی میتوان عمر و بازدهی شیر آلات و الکتروپمپها را افزایش داده و باعث بالا رفتن ضریب اطمینان و عملکرد دیگر دستگاههای کنترل مرکزی گردید.

- هر یک از دستگاه های سیستم کنترل مرکزی باعث افت فشار در آبدهی میباشند. چنانچه طراحی دستگاه ها مهندسی و بصورت استاندارد نباشد این افت فشار بیش از حد بوده و باعث توقف آبدهی میگردد.

- هیدروسیکلون های گروه مهندسی آبین دارای حداقل افت فشار هیدرولیکی میباشد.

- هیدروسیکلون های گروه مهندسی آبین نیازی به هواگیری ندارند. به سادگی نگهداری میشوند و با داشتن دریچه مناسب تخلیه تمامی ذرات در زمانهای دلخواه تخلیه میشوند.

قیمت هیدروسیکلونها نسبت به کیفیت بالای آنها پایین بوده برای کشاورز مقرون به صرفه میباشد.

- توانایی حذف ذرات را در آبدهی های متنوعی از 2 الی 350 L/S دارا میباشند.

- هیدروسیکلونها دارای انبار مجزا بوده و به وسیله ی انباره مشترک میتوان آنها را به صورت سری یا موازی متصل کرده و باعث افزایش ظرفیت آنها گردید.

مشخصات فنی هیدروسیکلونهای AEG

در ورودی و خروجی اتصالات دنده ای و فلنجی بوده و واشرهای مصرفی از جنس NBR و با پیچ و مهره های گالوانیزه میباشند. جنس ورق های مصرفی از ورقهای فولادی   ST37 میباشد و با جوشکاری های استاندارد و آببندی قطعات به یکدیگر مونتاژ و جوش شده اند. تمامی قسمت های هیدروسیکلون از داخل و بیرون بنزین شوئی اسید شوئی میشود و بوسیله رنگ اپوکسی مرغوب (EPOXY COATING)در دو مرحله آستر و رویه رنگ آمیزی و در نهایت با رنگ اپوکسی پوشش داده میشوند. هیدروسیکلونهای گروه مهندسی آبین میتوانند بوسیله کلکتور های ورودی و خروجی بصورت سری و موازی به یکدیگر بسته شوند و همینطور بوسیله انباره مشترک میتوانند ظرفیت آبدهی و شنگیری را تاحد بسیار بالایی افزایش دهند.