مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مطرح کرد:

سیستم آبیاری نوین در سطح ۲۰۰۰ هکتار از اراضی بروجرد اجرا می‌شود

دیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: تا کنون ۲ هزار هکتار از اراضی بروجرد تحت سیستم آبیاری نوین رفته که تصمیم داریم امسال ۲ هزار هکتار دیگر نیز اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت اله نباتی روز چهارشنبه در شورای حفاظت منابع آب در محل فرمانداری بروجرد، اظهار داشت: حجم رودخانه‌های دائمی بروجرد که شامل پنج رشته بوده ۳۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۸۲ حلقه چاه، ۱۲۹۴ قنات، یک هزار و ۳۳ رشته چشمه در بروجرد وجود دارد که در مجموع ۲۱۹ میلیون مترمکعب روان آب خروجی دارند.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: با توجه به ۳۵ هزار هکتار اراضی موجود در شهرستان بروجرد باید برای این میزان حق آبه بگیریم و با موانعی هم تا کنون برخورد کرده ایم.

نباتی تصریح کرد: تا کنون ۲ هزار هکتار از اراضی بروجرد تحت سیستم آبیاری نوین رفته که تصمیم داریم امسال ۲ هزار هکتار نیز اجرا کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۱۰۰۰ هکتار شناسایی شده است و امیدواریم امسال این مهم محقق شود و در آینده نزدیک ۱۰۰ هکتار آبیاری بارانی و ۱۱۰ هکتار آبیاری قطره‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی در بروجرد افتتاح خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه اگر ادارات تابعه هم افزایی داشته باشند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، ادامه داد: توزیع عادلانه حق آبه ها و برداشت غیرمجاز، موضوعاتی هستند که اگر مدیریت شوند کشاورز به سمت برداشت غیرمجاز آب نمی‌رود.

نباتی تاکید کرد: همچنین در زمینه کشت محصولات آب دوست اگر کشاورزان از سیستم آبیاری‌های نوین استفاده کنند می‌توانند تا ۲۰ درصد کشت محصولات آب دوست انجام دهند.

وی یادآور شد: باید حق آبه هر منطقه متناسب با الگوی کشت آن تعریف شود تا با مدیریت درست بتوان سطح تولید را سازماندهی کنیم.