مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان:

۵۶ هزار هکتار از اراضی کردستان به سیستم نوین آبیاری تجهیز شدند

 

سنندج - مدیر آب و خاک فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا امروز 56 هزار و 849 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند.

فیروز احمدی در اولین جلسه ستاد استانی سامانه‌های نوین آبیاری، اظهار کرد: تا امروز ۵۶ هزار و ۸۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند که در این میان می‌توان به سال‌های ۹۶ و ۸۴ به لحاظِ تخصیص اعتبار به عنوان سال‌های اوج اجرای این طرح نام برد.

وی افزود: از آمار عنوان شده تا امروز آبیاری تحت فشار اراضی شهرستان قروه با ۲۲ هزار و ۴۱۲ هکتار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: درصد اراضی آبی تجهیز شده به سامانه‌های آبیاری ۴۳.۲ دهم درصد بوده که شهرستان قروه با ۸۱ درصد بیشترین سهم اجرا را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال ۹۹، شهرستان کامیاران با ۱۹۷ هکتار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

احمدی یادآور شد: هزار و ۴۳۵ هکتار پروژه آبیاری در استان در دست اجراست که شهرستان سقز با ۵۲۵ هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته در این بخش، اظهار کرد: در سال گذشته از ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جذب شده و شهرستان سقز با ۵۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بیشترین جذب اعتبار را به خود اختصاص داده است.