واحد آماده سازی سطوح (تمیزکاری)

پس از مونتاژ و جوش نهایی کلیه دستگاه ها جهت رنگ آمیزی نیاز به آماده سازی سطوح دارند . این فرآیند در شرکت آبین گستر شرق با دقت بسیار زیادی انجام میشود به دلیل اینکه اگر سطوح چرب یا زنگ زده باشد و یا دارای پلیسه ها و پراشه های جوشکاری و برشکاری باشند رنگ روس سطح دوام نداشته و چسبندگی بسیار پایینی پیدا میکند .

در شرکت آبین گستر شرق به چند روش و بصورت ترکیبی تمیزکاری شده تا به سطح مناسب جهت رنگ آمیزی برسیم . ابتدا کلیه پراشه های جوش و برش کاملا قلم زنی میشوند سپس تمامی قسمت هایی که نیاز به سنگ زدن دارند بوسیله سنگ فرو و سنگ ساب توسط اپراتور آموزش دیده تراشیده شده تا تمامی پستی و بلندی های جوش و برش از بین بروند ، سپس به واحد سند بلاست منتقل میشوند(سطوحی را که میتوان سندبلاست کرد )

پس از آنکه کلیه قطعات بوسیله محلول چربی زدا ، چربی گیری شده و با دستمال تنظیف کاملا چربی ها پاک میشوند این فعالیت در چند مرحله و با حساسیت بالا انجام میشود . داخل تمامی لوله ها با ابزار مخصوص که شامل فرچه های دسته بلند هستند بطور کامل تمیز شده و سپس چربی زدایی میشوند .

 

 

Sandblast

📌سند بلاست جهت آماده سازي سطوح قبل از اعمال رنگ

📌📌سند بلاست چیست ؟
پاکسازی به روش گریت بلاستینگ ( ماسه پاشی ) یا سندبلاست یک عملیات بر روی سطوح است که در صنایع مختلف و در انواع مختلف کاربرد دارد. سند بلاست در واقع روشی است که در آن ساینده با شتاب بسیارزیاد از درون یک نازل به کمک فشار هوا بر روی سطوح پرتاب شده و موجب پاکسازی سطح می شود .