واحد رنگ آمیزی ( نقاشی )

بعد از آماده سازی سطوح کلیه دستگاه ها و لوله کشی ها و قطعات ابتدا از داخل رنگ آمیزی میشوند ، رانگ داخلی جهت رنگ آمیزی کولتاراپوکسی می باشد ، این رنگ دارای خاصیت چسبندگی بالا و پوشش بسیار مناسب ( در هر مرحله پاشش حدود 60 میکرون ) می باشد . این نوع پوشش به دو صورت غرقابی و پاششی انجام میشود . داخل کلیه قطعات و لوله هایی که نمی توانیم بصورت پاششی عمل کنیم توسط نیروی ماهر بصورت غرقابی رنگ ریخته شده و چرخانده میشود و بوسیله ابزار مخصوصی بصورت مالشی یکسان سازی میشود .

تمامی قسمت هایی که میتوان از داخل بصورت پاششی رنگ آمیزی نمود بوسیله اپراتور آموزش دیده در واحد رنگ آمیزی در دو مرحله رنگ زده میشود . بدین ترتیب رنگ داخلی کلیه دستگاه ها تکمیل میشوند .

برای رنگ رویه جهت کلیه دستگاه ا از رنگ اپوکسی پرایمر جهت آستر استفاده میشود . رنگ اپوکسی پرایمر هم خاصیت پوشش اولیه را داشته و هم کلیه نواقص جوش و مونتاژ را ظاهر میکند ، در این مرحله کلیه سطوح با رنگ اپوکسی پوشش داده شده ، که میانگین ضخامت در این مرحله 50 میکرون می باشد .

رنگ نهایی سیستم ها بوسیله رنگ پلی اورتان پوشش داده میشود که این نوع رنگ دارای خاصیت UV است و در برابر نور خورشید تخریب نمیشود . شرکت آبین از رنگ پلی اورتان در سه رنگ سازمانی استفاده نموده و بصورت کلی رنگ قالب دستگاه ها سبز خاص شرکت آبین گستر شرق می باشد .