مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

اتمام عملیات«جی.آی.اس»در ۲۱ هزار هکتار از اراضی استان تهران

 

اتمام عملیات«جی.آی.اس»در ۲۱ هزار هکتار از اراضی استان تهران

 

تهران- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اتمام عملیات «جی.آی.اس» در ۲۱ هزار هکتار از اراضی آبیاری تحت فشار این استان خبر داد.

امین روشنی در گفتگو با خبرنگار مهر از اتمام عملیات «جی. آی. اس» در ۲۱ هزار هکتار از اراضی آبیاری تحت فشار استان تهران خبر داد و اظهار داشت: استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار جهت بالا بردن راندمان توزیع نقش دارد که این امر در افزایش میزان تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

روشنی افزود: یکی از این اقدامات مهم برای صرفه جویی استفاده از قابلیت نرم افزار «جی. آی. اس» جهت ایجاد بانک اطلاعات اراضی به منظور مدیریت توزیع آب در مزارع و مدیریت جامع آبگیری، برنامه ریزی برای ذخیره، انتقال و توزیع مناسب آب است، این نرم افزار با هدف افزایش بهره وری، بهره برداری مناسب از سد و شبکه، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترکان و مدیریت مناسب بخش‌های مختلف آب راه اندازی شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ هیچ‌گونه پرونده آبیاری تحت فشار بدون GIS ثبت سامانه ملی نمی‌شود گفت: یکی از اهداف این طرح شفاف سازی و تدقیق پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه استان تهران اولین استانی است که این طرح را به اتمام رسانده است افزود: امیدواریم استان‌های دیگر نیز این اقدام را انجام داده و از این سیستم بهره وری لازم صورت گیرد.